O piesă retrasă şi una descalificată la Selecţia naţională E u r o v i s i o n 2008
Televiziunea Română, în calitate de organizator al Selecţiei naţionale a concursului internaţional E u r o v i s i o n 2008, anunţă decizia de descalificare a piesei Your Love (muzică: George Popa; versuri: Irina Gligor; interpret: Paradise).
De asemenea, TVR anunţă retragerea piesei Vorbe care dor (muzică: Laurenţiu Duţă; versuri: Laurenţiu Duţă; interpret: 3 Sud-Est), în urma anunţului primit de managerul proiectului E u r o v i s i o n 2008, Ioan Duma, de la reprezentantul trupei 3 Sud-Est, Marius Mateş.
Ca urmare a multiplelor sesizări sosite pe adresa oficială a organizatorului din partea presei, a fanilor E u r o v i s i o n şi a site-urilor de specialitate, TVR a cercetat acuzaţia că piesa Your Love nu a respectat toate prevederile Regulamentului. În urma cercetărilor efectuate şi a probelor primite, s-a constatat că piesa a fost interpretată în cadrul cel puţin unei emisiuni de televiziune înainte de octombrie 2007, fapt ce contravine prevederii Regulamentului Selecţiei naţionale din paragraful 1.2 care precizează că: „Piesele muzicale înscrise în concurs (muzică şi versuri) nu trebuie să fi fost făcute publice în scopuri comerciale înainte de 1 octombrie 2007".
Întrucât difuzarea unei piese într-o emisiune televizată atrage după sine obţinerea de venituri din drepturi de autor şi/sau drepturi conexe, deci este făcută publică în scopuri comerciale, organizatorul a aplicat Regulamentul, descalificând această piesă.
Conform Regulamentului, locurile celor două piese ieşite din concurs au fost ocupate de primele două piese clasate pe lista rezervelor, în ordinea punctajului: La storia della pioggia (muzică: Sandu Gorgos; versuri: Adriana Filip; interpret: Inesa), respectiv Run Away (muzică: Radu Bolfea, Sebastian Barac, Marcel Botezan; versuri: Radu Bolfea, Sebastian Barac, Marcel Botezan; interpret: Cătălin Josan).
Sursa:http://www2.tvr.ro/e u r o v i s i o n/
Super tare!
Incep sa presimt situatii ca Badea. Ce va ziceam eu de strategie de imagine si de promovare a DVD-ului?